ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

کمیته عمومی تحول دیجیتال

تعداد بازدید: 866 کد خبر ۴۹۳
تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

گزارش جلسه کمیته عمومی تحول دیجیتال مورخ 05/10/01 :

در ابتدای جلسه آقای دکتر بهنگار پیشنهاد کردند یکی دیگر از اعضای کمیته مسؤولیت نایب رئیس کمیته را به عهده بگیرند تا در صورت عدم حضور آقای بهنگار جلسات تنظیم شده کمیته تحول دیجیتال با حضور نایب رئیس برگزار گردد. مقرر گردید هر یک از اعضا که تمایل و توانایی قبول این مسؤولیت را دارند تا روز یکشنبه 11 دی به اطلاع آقای بهنگار برسانند تا در جلسه آتی نتیجه تصمیمات در این خصوص را اعلام نمایند.

در ادامه سایر اعضا نظرات و بازخورد خود را در مورد جلسه مشترک با هیأت مدیره انجمن روز گذشته 4/10/01 ارائه دادند. یکی از مواردی که اکثر اعضای حاضر در جلسه مطرح کردند اطلاع ­رسانی از اخبار و نامه ­های واصله، به کمیته تحول دیجیتال بود. در این خصوص مطرح شد نقش کمیته نباید نقش تشریفاتی باشد و اطلاع ­رسانی انجمن و ارجاع نامه ­های دریافتی و اخبار و برگزاری جلسات اتوماسیون صنعتی به ویژه موارد مرتبط با این کمیته صورت بگیرد.

 

پیشنهاد دکتر بهنگار برای دبیرخانه انجمن:

انتشار گزارشات فصلی یا ماهانه توسط هیأت مدیره انجمن یا سایر اعضایی که به عنوان نماینده انجمن در جلسات برون انجمنی حضور دارند. به این صورت که نفرات یک گزارش یا رپورتاژ از جلسات ارائه نمایند انتشار این ماهنامه یا فصلنامه 3 مزیت برای انجمن خواهد داشت :

1- مدیریت دانش صورت می­ گیرد و اطلاعات ثبت خواهد شد بدین­گونه که با تغییر نفرات در بدنه انجمن اطلاعات مکتوبی وجود دارد و با رجوع به آن اطلاعات، طی مجدد مسیرهای گذشته برای نفرات جدیدالورود لازم نمی ­باشد.

2- به جای گزارشات سالیانه در مجمع و اصلاحات سالیانه، به طور مداوم این اطلاعات مورد بررسی و بازبینی قرار خواهند گرفت و در صورت نیاز به اصلاح مسیر، اصلاحات در طی دوره انجام می‌پذیرد.

3 – امکان دسترسی و رجوع به مطالب یا تاریخچه‌ی تصمیمات اخذ شده در گذشته فراهم می ­گردد.

 

در ادامه جلسه تعیین اهداف اصلی کمیته مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که در دو مورد از اهم اهداف مطرح شده کمیته به شرح زیر می ­باشد:

  1. عضوگیری و تعیین سیاست­ های کمیته برای عضویت سایر شرکت­ ها در کمیته تحول دیجیتال بود، که با پیشبرد این هدف با حضور اعضای بیشتر شاهد گسترش فعالیت ­های کمیته خواهیم بود و همچنین این امر باعث آشنا شدن سایر اعضای انجمن با اعضای فعال در این کمیته خواهد شد در نتیجه پیشبرد این هدف می­تواند برای انجمن نیز ارزش افزوده ایجاد کند، روش ­های پیشنهادی برای عضوگیری و شناساندن فعالیت­ های این کمیته از طریق اطلاع ­رسانی، برگزاری سمینار و برگزاری دوره ­های آموزشی برای سایر اعضا می‌باشد.

(نگاه به درون انجمن) یکی از مواردی که در این راستا باید در دستور کار قرار گیرد این است که برسی نماییم کدام شرکت­ ها واجد شرایط برای عضویت در این کمیته هستند و همچنین اعلام شود چه برنامه­ ای برای شرکت ­های عضو خواهیم داشت. در این زمینه نیاز است پروتکلی از سوی اعضای کمیته تعریف و تدوین گردد تا مسیر راه کمیته در اختیار هیأت مدیره قرار گیرد.

 2 -  حل مسائل و مشکلات شرکت­ های عضو کمیته در بحران کنونی در شرکت­ های حوزه فناوری: در این خصوص شناسایی موانع و مشکلات گام اول در این راه است. همچنین باید این را در نظر داشت برای رفع مسایل و مشکلاتی که شرکت ­ها با آن مواجه هستند اقدام از طریق مرجع بالاتری مانند کمیته بازخورد جدی­تر و بهتری خواهد داشت.

طرح پیشنهاد برای انجمن : شرکت در مناقصات و حضور انجمن به عنوان معرفی کننده شرکت­ های انجمن در زمینه­ های مربوطه

مثال : پروژه هوشمندسازی شهر تهران

به این صورت که ارگان یا نهادی که تقاضای برگزاری مناقصه را دارد به انجمن پیشنهاد می­­ کند به عنوان عامل چهارم یک مناقصه برگزار کند شرکت­ های فعال در حوزه­ ی مربوطه را انتخاب و یک short list به ارگان یا نهاد مذکور ارایه دهند. مشارکت در این گونه طرح ها می­ تواند برای انجمن منفعت مالی به همراه داشته باشد.

طرح پیشنهادی برای انجمن و کمیته :

کار دیگری که کمیته ­ها برای ایجاد ارزش افزوده برای انجمن می ­تواند انجام دهند:

تعرفه­ گذاری: تعرفه ­گذاری به این صورت تعرفه ­ها از کارشناسان در کمیته یا انجمن تهیه و تدوین می­ گردد به سازمان نظام صنفی ارجاع داده می­ شود، سازمان نظام صنفی این تعرفه ­ها را برای بررسی به سازمان­ ها و ارگان ­های دیگر هم ارسال می­ کند و سپس تعرفه­ ها را برای وزارت خانه ­ها می­فرستد که قیمت­ گذاری بدین شکل هست. این تعرفه ­گذاری چند مزیت دارد مانند همسو شدن دولت، تعزیرات، شرکت ­ها و مشتریان با این تعرفه ها. از طرف دیگر ارتقای جایگاه انجمن برای کلیه شرکت­ های فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی.

لیبل گذاری: لیبل­ گذاری به این صورت که انجمن با چند گرید برای محصولات تدوین می­ کند و با ارزیابی تخصصی محصولات این گریدها را به شرکت ها می­ فروشد، مزیت­ های این طرح انجمن در این مسیر پیشتاز خواهد بود و نیز این لیبل‌ها می ­تواند برای محصولات شرکت ­ها ارزش افزوده ایجاد کند و هم چنین برای انجمن نیز درآمدزا خواهد بود. لذا باید به این نکته توجه ویژه داشت پیشبرد چنین هدفی نیازمند تعیین چهارچوب­ های کاملاً مشخص و شفاف جهت پیشگیری از سوء استفاده ­های احتمالی باشد.

رتبه بندی: این بند مبحث متفاوتی است که در اینجا صحبتی در این موضوع مطرح نگردید.

در مجموع نظر اعضا کمیته در این خصوص این بود این طرح فوق ­العاده طرح خوب و قابل تأملی می­ باشد، بنابراین اجرایی شدن این طرح نیازمند برنامه­ ریزی دقیق و تدوین استراتژی خاص می‌باشد.

 

در انتهای جلسه جهت بندهای دستور جلسه آتی معین شد :

  1. تعیین نایب رئیس کمیته : هر یک از اعضای کمیته که تمایل و توانایی قبول این مسؤولیت را دارند به آقای دکتر بهنگار اطلاع رسانی فرمایند تا در جلسه آینده در این خصوص تصمیم ­گیری شود.
  2. نگاه به دورن انجمن : در این خصوص اعضای کمیته هر نظر یا پیشنهادی دارند در جلسه آینده مطرح نمایند.
  3. آموزش، جهت معرفی کمیته به سایر اعضا انجمن : در این خصوص اعضای کمیته هر نظر یا پیشنهادی دارند در جلسه آینده مطرح نمایند.
  4. رویکرد با جامعه مشتریان: در این خصوص اعضای کمیته هر نظر یا پیشنهادی دارند در جلسه آینده مطرح نمایند.
  5. تسهیل گری انجمن در مرتفع نمودن مشکلات و مسائل شرکت های عضو کمیته: در این خصوص اعضای کمیته هر نظر یا پیشنهادی دارند در جلسه آینده مطرح نمایند.

 

اعضای حاضر در جلسه : آقای دکتر بهنگار رئیس کمیته نماینده شرکت پرتو تاپ رایان، آقای مهندس نادری نسب نماینده شرکت پتروفن آور ایرانیان، آقای مهندس محمودیان نماینده شرکت پیرامون سیستم قشم، آقای مهندس تاکامی نماینده شرکت فرینه فناور، آقای مهندس جلال کاوندی عضو مهمان نماینده شرکت نوین دانش آینده، خانم اوجاقی دبیر کمیته.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۱۳
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۳۲۷
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۹۰,۹۴۵