ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

مجمع عمومی عادی سال 1399 انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی

تعداد بازدید: 1809 کد خبر ۴۷۰
تاریخ خبر : ۱۳۹۹/۱۱/۲۸

مجمع عمومی عادی سال 1399 انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی


تأکید بر استمرار حرکت صنفی

مجمع عمومی عادی سالیانه ی انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی در بیست و پنجمین سال فعالیت این انجمن در روز دوشنبه مورخ 6 بهمن ماه سال 1399 و به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد.

گفتنی است اعضای هیأت مدیره و دبیر انجمن، آقای مهدی سیافی نماینده ی معاونت تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سرکار خانم ربیعی نماینده ی سازمان های کارفرمایی و کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل دبیرخانه حاضر شدند و سایر مدعوین این جلسه به صورت برخط در مجمع حضور یافتند. 

 این مجمع که از ساعت 15:00 آغاز شد، همچون سال های گذشته در نوبت اول به رسمیت رسید تا نشان از اعتقاد و اراده ی اعضای انجمن به فعالیت های صنفی و گروهی باشد.


ارایه ی گزارش عملکرد یکساله ی هیأت مدیره و دبیرخانه


 پس از اعلام رسمیت جلسه توسط آقای مهندس فرهادی، نسبت به انتخاب اعضای هیأت رییسه ی مجمع عمومی اقدام شد که با اکثریت آراء، آقای مهندس حسین فرهادی، رییس هیأت مدیره انجمن، به سمت رییس جلسه، آقای مهندس مهدی شهابی نایب رییس هیأت مدیره به سمت نایب رییس جلسه، آقای مهندس مهرداد رستگار عضو هیأت مدیره به عنوان ناظر اول، آقای مهندس پژمان تراکمه عضو هیأت مدیره انجمن به عنوان ناظر دوم و آقای مهندس مهران باباپور خزانه دار و عضو هیأت مدیره انجمن به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند. 
پس از انتخاب هیأت رییسه، دستور جلسه قرائت شد و بعد از آن گزارش عملکرد یکساله ی هیأت مدیره و دبیرخانه توسط اعضای هیأت مدیره ی دوره ی نهم و دبیر انجمن ارایه شد و مورد تصویب مجمع محترم قرار گرفت. گفتنی است فایل این گزارش، پیش از برگزاری مجمع، از سوی دبیرخانه ی انجمن در اختیار مدعوین قرار گرفته بود. گزارش ارایه شده پوشش دهنده ی اقدامات انجام شده و در دست اجرای هیأت مدیره در حوزه های کاری هیأت مدیره و همچنین اقدامات پیشنهادی برای آینده بود. بخش انتهایی این گزارش به تعداد جلسات هیأت مدیره و نیز زمان صرف شده توسط اعضای هیأت مدیره جهت حضور در جلسات داخل و خارج از انجمن اختصاص داشت. ارایه ی گزارش عملکرد هیأت مدیره با بیانات آقای مهندس فرهادی رییس هیأت مدیره ی دوره ی نهم آغاز شد.


اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران


از جمله اقدامات هیأت مدیره پیرامون تعامل با اتاق ایران می توان به حضور در هیأت نمایندگان اتاق ایران و حضور در جلسات ماهانه ی هیأت نمایندگان، عضویت در کمیسیون صنعت احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران، پیگیری حمایت از شرکت های اتوماسیونی عضو انجمن در مواجهه با ویروس کرونا، پیگیری دریافت تسهیلات جهت خرید ملک برای  انجمن، حضور در گردهمایی ها، جلسات و دوره های آموزشی اتاق، اطلاع رسانی هیأت های تجاری و اتاق های مشترک به اعضا، حضور فعال در فرآیند ارزیابی و رتبه بندی تشکل های عضو اتاق، اعلام اولویت ها و نیازهای تحقیقاتی انجمن، شرکت در طرح پایش ملی محیط کسب و کار، طرح مصادیق تبعیض بین بخش خصوصی و بخش های دولتی و شبه دولتی، همکاری با مرکز ملی رتبه بندی اشاره نمود. وی همچنین تداوم همکاری مؤثر انجمن با اتاق، استفاده از پتانسیل های قانونی اتاق به منظور رفع موانع صنفی اعضای انجمن، تلاش در جهت تقویت نقش و جایگاه صنعت در اتاق،  را به عنوان اقدامات پیشنهادی جهت در دستور کار قرارگرفتن هیأت مدیره ی دوره ی نهم انجمن مطرح نمود.    

 

اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران


فرهادی در ادامه ی صحبت های خود، حضور نماینده ی انجمن در اتاق فکر تأمین اجتماعی معاونت کسب و کار، معرفی نمایندگان انجمن به ادارات امور مالیاتی شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران و همچنین ارزش افزوده، مؤدیان بزرگ و مؤدیان متوسط در راستای بند 3 ماده 244 قانون مالیات های مستقیم، پیگیری دریافت تسهیلات جهت خرید ملک برای  انجمن، حضور در گردهمایی ها، جلسات و دوره های آموزشی اتاق، درخواست حمایت از انجمن در برگزاری پاویون در نمایشگاه عسلویه، پیگیری حمایت از شرکت های اتوماسیونی عضو انجمن در مواجهه با ویروس کرونا، حضور نماینده انجمن در جلسات کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی را از اقدامات صورت گرفته در سال دوم فعالیت هیأت مدیره ی دوره ی نهم انجمن در ارتباط با اتاق تهران برشمرد.  

 

شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی، حرفه ای کشور


فرهادی در ادامه، حضور در مجامع شورا، حضور در کمیته های تخصصی بازنگری آیین نامه های رتبه بندی پیمانکاران، مشاوران و پیمانکاران طرح و ساخت، درخواست حمایت از شرکت های اتوماسیونی عضو انجمن در مواجهه با ویروس کرونا، معرفی نماینده انجمن به کمیته آثار تغییر نرخ ارز، حضور نماینده انجمن در کمیته ماده 7 آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران، درخواست تبیین بخش های اتوماسیون صنعتی در کارگروه تعیین میزان ساخت داخل طرح ها، حضور در نشست کمیته مشکلات مبتلا به شرکت های حوزه صنعت، حضور در کمیسیون طرح و برنامه اتاق، حضور در کارگروه ارتباط با اتاق ایران، حضور در جلسات بررسی لوایح و طرح های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست های دوره ای مدیران تشکل های عضو شورا، حضور در جلسات کمیته ی نظام فنی و اجرایی، حضور در کمیته ی دایمی بیمه و مالیات، حضور در جلسات نهاد تعامل و حضور در کمیته ی تخصصی صنعت؛ را از اهم اقدامات صورت گرفته در این شورا برشمرد. 


وزارت صنعت، معدن و تجارت


 فرهادی در بخش دیگر گزارش عملکرد هیأت مدیره، به تعاملات صورت گرفته با وزارت صمت اشاره و حضور نماینده انجمن در هیأت نظارت بر قانون حداکثر به نمایندگی از شورای هماهنگی، برگزاری جلسه با مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت و کارشناسان این اداره کل در خصوص موضوعات مبتلابه اعضای انجمن، اعلام توانمندی های ساخت داخل اعضای انجمن وفق قانون حداکثر،
اعلام توانمندی های اعضا در خصوص مبارزه با بحران کرونا،درخواست اصلاح تعرفه های مرتبط با اقلام اتوماسیونی جهت اعمال در مقررات صادرات و واردات 1399، درخواست رفع موانع و مشکلات شرکت های عضو انجمن و دارای پروانه تولیدی و خدمات فنی و مهندسی سیستم های اتوماسیون صنعتی از مرکز ساخت داخل، اعلام موارد  نقض قانون حداکثر استفاده از توان داخل، پاسخگویی به استعلامات وزارت صمت در خصوص ساخت داخل اقلام و پروژه های اتوماسیون صنعتی، ارایه ی اطلاعات درخواستی به این وزارتخانه و سازمان های زیر مجموعه، حضور در فرآیند تکمیل سامانه ی توانیران، را از موارد حایز اهمیت در مناسبات انجمن با وزارت صنعت معدن و تجارت برشمرد.

 

 وزارت نفت


 در ادامه ی جلسه آقای مهندس باباپور عضو هیأت مدیره و خزانه دار دوره ی نهم هیأت مدیره ی انجمن تعامل با معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در خصوص اجرای قانون حداکثر استفاده از توان داخل در پروژه های صنعت نفت کشور، را از اقدامات صورت گرفته هیأت مدیره در ارتباط با وزارت نفت برشمرد و ارتقاء جایگاه انجمن در وزارت نفت ورفع موانع کسب و کار اعضا را  از نتایج این تعاملات عنوان کرد.

 

فدراسیون صنعت نفت ایران


رییس هیأت مدیره انجمن، حضور در هیأت مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران، حضور در نشست استاندارد IMO2020 و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن بر صنعت و اقتصاد پالایشگاهی، عضویت در کمیته تجاری سازی، عضویت در کمیته رگولاتوری، را از نتایج مثبت حضور انجمن در فدراسیون صنعت نفت ایران دانست.

 

افزایش سطح تعاملات بیرونی انجمن  


برنامه ریزی و تعیین حضور نمایندگان انجمن در اتاق های مشترک که بر این اساس انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی عضو اتاق مشترک ایران و آلمان، اتاق مشترک ایران و عراق، اتاق مشترک ایران و عمان و اتاق مشترک ایران و امارت می باشد، از جمله مواردی بود که آقای مهندس شهابی در گزارش خود به عنوان اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سطح مناسبات انجمن به آنها اشاره نمود.

 

کمیته های تخصصی


تشکیل کمیته ی تخصصی تأمین کنندگان تجهیزات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق و کارگروه تخصصی سازندگان کنتورهای هوشمند آب، و کارگروه یکپارچه سازان سیستم¬های اتوماسیون صنعتی با هدف شناسایی توانمندی های اعضای انجمن در حوزه های مربوطه در کنار کمیته ی تخصصی صنعت نفت انجمن که درسال چهارم فعالیت خود قرار دارد و نیز کمیته ی تخصصی تجهیزات کشاورزی، دام و طیور انجمن که در سال دوم فعالیت خود می باشد، همچنین کمیته تخصصی اسکادا، تله متری، مخابرات و IoT، که در سال سوم فعالیت خود می باشد و نیز کمیته تخصصی سازندگان محصولات اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق که در پایان سال دوم فعالیت خود می باشد  از دیگر اقداماتی بود که در صحبت های آقای مهندس باباپور، عضو هیأت مدیره و آقای مهندس تیموری دبیر انجمن به آنها اشاره شد.

 

دبیرخانه


بخش پایانی این گزارش به فعالیت های دبیرخانه ی انجمن طی یک سال گذشته اختصاص داشت که توسط آقای مهندس وحید تیموری دبیر انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی ارایه شد. وی به گزارش های ارایه شده از سوی اعضای هیأت مدیره اشاره و خاطر نشان کرد که این گزارش به نوعی انعکاس دهنده ی تلاش همکاران خدوم دبیرخانه می باشد. 


انتخاب بازرسان انجمن


پس از ارایه ی گزارش سال مالی منتهی به 99/07/30 و گزارش بازرسان و اعلام نظر اعضا، نوبت به معرفی کاندیداهای بازرسی انجمن رسید که در نهایت پس از شمارش آراء آقای مهندس رضا باصری زاده از شرکت صنایع کنترل دقیق پارت و آقای مهندس محمد علی پژوم از شرکت پیرامون پردازش قشم به عنوان بازرسان اصلی انجمن و آقای مهندس کورش مظفری از شرکت اندیشه های برتر اطلاع رسانی به عنوان بازرس علی البدل انجمن برای مدت یکسال انتخاب شدند.


دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی


بودجه ی سال آتی انجمن توسط آقای مهندس مهران باباپور، خزانه دار دوره ی نهم هیأت مدیره ارایه و تصویب شد. با عنایت به توضیحات خزانه¬دار و دبیر انجمن مبنی بر برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای تأمین بخشی از هزینه ها از توسعه ی فعالیت ها و خدمات انجمن، پیشنهاد افزایش حق عضویت در سال مالی 1400-1399 ارایه و مبلغ حق عضویت ماهانه ی انجمن  با افزایش 20 درصدی ماهیانه 4.200.000 ریال تعیین گردید. 
روزنامه ی کار و کارگر به عنوان روزنامه ی کثیر الانتشار انجمن انتخاب شد.
این مراسم در ساعت 19:00به کارخود پایان داد.


دبیرخانه ی انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی مراتب تقدیر و سپاس خود را از تمامی شرکت های عضو و نمایندگان شرکت های حاضر در مجمع عمومی سال 99 که با حضورشان باعث غنای جلسه شدند، اعلام می نماید. 
امید که به پشتوانه ی این همراهی بتوانیم با قدرت و انسجام بیشتر در راستای منافع صنفی شرکت های اتوماسیونی گام برداریم.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۲
  • تعداد بازدید امروز : ۵۴۱
  • تعداد بازدید کل : ۶,۶۲۷,۲۹۴