ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

گزارش نشست نمایندگان شرکت های سازنده کنتور آب انجمن صنفی شرکتهای اتوماسیون صنعتی با نمایندگان پژوهشکده اندازه گیری جریان سیالات

تعداد بازدید: 1181 کد خبر ۴۶۹
تاریخ خبر : ۱۳۹۹/۱۱/۲۷

گزارش نشست نمایندگان شرکت های سازنده کنتور آب انجمن صنفی شرکتهای اتوماسیون صنعتی با نمایندگان پژوهشکده اندازه گیری جریان سیالات 

 

محل ملاقات: دانشگاه علم و صنعت ایران – پژوهشکده اندازه گیری جریان سیالات


شرکت کنندگان: 
1- آقای دکتر سید حسن هاشم آبادی – سرپرست پژوهشکده اندازه گیری جریان سیالات
2- آقای دکتر جویا معروفی – مدیر اجرایی پژوهشکده اندازه گیری سیالات
3- آقای مهندس آرش قیلاو – مدیرعامل شرکت سنجش افزار آسیا
4- آقای مهندس عادل امامی – رئیس هیأت مدیره شرکت دانا سنجش آب و برق (داناب)
5- آقای مهندس رضا شیت ره – رئیس کمیته تخصصی سازندگان انجمن صنفی اتوماسیون صنعتی

 

 

در ابتدا ، آقای مهندس رضا شیت ره برای این دیدار صمیمانه بین نمایندگان شرکت های سازنده کنتور هوشمند آب و مدیران پژوهشکده تشکر و قدردانی نمودند.

 

 ایشان بر این باور بودند همکاری دوجانبه صنعت و دانشگاه در حوزه تجهیزات اندازه گیری اتوماسیون صنعتی و کنترل  می تواند منشا رشد کیفیت از زوایای مختلف و حاصل آن رونق در کسب کار و حافظ منافع همه ی ذینفعان باشد. 


در ادامه آقای دکتر هاشم آبادی و آقای دکتر معروفی پس از خوشامد گویی، افق ها و نظرات خود نسبت به نتایج گرانبهای حاصل از همکاری بین صنعت و پژوهشکده را ابراز نمودند. 


سپس آقای مهندس قیلاو و آقای مهندس امامی ، پس از معرفی شرکت های عضو سازنده کنتورهای هوشمند آب، توانمندی ها و سوابق شرکت خود را نیز تشریح نمودند.


در طی جلسه، هر دو طرف نسبت به ارتقاء سطح همکاری خود بر اساس مزایا و تلاش های متقابل ابراز آمادگی نموده که بدنبال آن موارد زیر نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.


1- مشخصات فنی کنتورهای هوشمند آب:

آقای مهندس قیلاو در رابطه با تجربه موفق در صنعت گاز، توضیحات خود مبنی بر ضرورت تشکیل کارگروه متشکل از همه ذینفعان با هدف اجماع نظرات کارشناسی و اصلاح (در صورت نیاز) مشخصات فنی کنتورهای هوشمند آب را مطرح کردند. 
آقای دکتر هاشم آبادی و آقای دکتر معروفی ضمن تائید موضوع فوق نسبت به اقدامات قبلی پژوهشکده در این راستا اشاره نمودند. در این راستا سازندگان کنتورهای هوشمند نظرات خود را طی هفته جاری و بصورت مکتوب به پژوهشکده اعلام می نماید.


2- قرارداد ارزیابی کنتورهای هوشمند آب:

با توجه به توضیحات آقای مهندس امامی در راستای  حفظ منافع طرفین قرارداد، نظرات اصلاحی بعضی از مواد قرارداد را طی هفته جاری به پژوهشکده پیشنهاد خواهند کرد.


3- عدم نیاز تست مجدد مولفه های هیدرولیکی در صورت کسب نتایج نامطلوب در مرحل تست های الکتریکی، باطری و عملکردی:

با توجه به مطرح شدن موضوع فوق و تائید آقای دکتر هاشم آبادی و آقای دکتر معروفی به عدم ضرورت تست مجدد در هر مرحله از تست های الکتریکی، باطری و عملکردی، قرار شد در صورت نیاز فلوچارت مراحل ارزیابی اصلاح گردد.


4- تعیین لیست آزمایشگاه تست های هیدرولیک:

آقای دکتر هاشم آبادی اظهار نمودند با توجه به وجود مشکلات متعدد در سنوات گذشته و جهت جلوگیری از هر گونه انحصار، سه آزمایشگاه هیدرولیک بررسی و انتخاب شده اند که متناسب با ظرفیت فلو، تراکم کار و سایر موارد نسبت به معرفی شرکت های سازنده به یکی از آنها اقدام خواهد شد.


5- نحوه نمونه برداری:

5-1 با توجه به توضیحات داده شده در رابطه با غیر معمول بودن سایز 2 ½” در سنسورهای مغناطیسی، آقای دکتر هاشم آبادی قول مساعد دادند مورد فوق بررسی و در صورت صحت موضوع فوق اقدام به حذف این سایز از روند ارزیابی نمایند.
2-5 با توجه به عدم درخواست ارزیابی بعضی از سازندگان برای ارزیابی سایزهای بالاتر از 8” درخواست شد نسبت به اصلاح فرآیند ارزیابی در زمان نمونه برداری موضوع فوق نیز لحاظ گردد. 
طبیعی است مجوز صادر شده شامل سایزهای فوق نخواهند بود. 
آقای دکتر هاشم آبادی و آقای دکتر معروفی نیز موافق پیشنهاد مطرح شده بوده و قول مساعد دادند که مورد مطرح شده در فرآیند ارزیابی لحاظ شود.
3-5 با توجه به تاکید پژوهشکده به آماده بودن همه سایزها در زمان نمونه برداری و از طرفی موجود نبودن بعضی از سایزها به لحاظ عدم سفارش، پیشنهاد شد مورد فوق نیز مورد بررسی مجدد قرار داده شود.


6- هزینه های ارزیابی:

آقای مهندس قیلاو نسبت به میزان هزینه های حاصل از نمونه برداریهای مکرر، ابراز نگرانی نمودند. در مقابل آقای دکتر هاشم آبادی اطمینان دادند که با توجه به اصلاحات انجام شده در روند ارزیابی، تجربه شرکت های سازنده، انتخاب سایت های اصلح جهت انجام تست، نظارت پنهان پژوهشکده از واحدهای ارزیاب و سایت های تست و همکاری صمیمانه بین پژوهشکده و سازندگان، این مورد نگرانی هم به حداقل خود خواهد رسید.


7- اخذ نشان استاندارد:

آقای دکتر هاشم آبادی و آقای مهندس احد محمدی لیواری (سرپرست مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقایس ها) در رابطه با اخد نشان استاندارد پس از اخذ تائیدیه از منابع آب مذاکراتی انجام داده و آقای مهندس محمدی نیز در این رابطه قول مساعد داده اند.
از مزایای اخذ نشان استاندارد، هموار شده بازار کسب کار در سازمان های دیگر و در مراحل بعدی فراهم شدن شرایط اخذ تائیدیه بین المللی نیز خواهد بود.


8- مشارکت در ایجاد سایت تست مرجع کنتورهای خانگی و حجمی:

آقای مهندس قیلاو به نمایندگی از سایر سازندگان برای مشارک در ایجاد سایت مرجع اعلام آمادگی نمودند. در این رابطه نیز آقای دکتر هاشم آبادی ابراز خرسندی کرده و برای بررسی نحوه مشارکت اعلام آمادگی نمودند.

 

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۶
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۲۷۵
  • تعداد بازدید کل : ۶,۶۴۱,۳۰۴