ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

برگزاری اولین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران 10 تا 13 شهریور ماه- شهر آفتاب

تعداد بازدید: 2688 کد خبر ۲۹۲
تاریخ خبر : ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
برگزاری اولین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران 10 تا 13 شهریور ماه- شهر آفتاب

 

  •    تصویری روشن از اهمیت و جایگاه انرژی ایران در دنیا: 100 خبرنگار از 70 رسانه داخلی و خارجی، نشست خبری نمایشگاه صنعت  گاز را پوشش دادند

 

نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران 2018 , IRGS توسط 100 خبرنگار از 70 رسانه داخی و خارجی  در صبح روز دوشنبه، 4 تیر ماه از ساعت 10:30در هتل اسپیناس بلوار کشاورز تهران برگزار گردید که حضور گسترده اصحاب رسانه، تصویری روشن از جایگاه و اهمیت ایران در بازار انرژی دنیا به ویژه موضوع گاز است.

 

  • محمد حسین عادلی، دبیر کل سابق مجمع کشورهای صادر کننده گاز:

         تعریف نمایشگاه تخصصی صنعت گاز ایران یک تصمیم راهبردی و در جهت منافع ملی است

  

دکتر عادلی در دیدار با مسئولان برگزاری این رویداد ضمن اعلام این مطلب و تاکید بر لزوم توجه و تمرکز بیشتر به صنعت گاز در برنامه ­های راهبردی و نقش آن درتوسعه ی کشور، افزود: برنامه ریزی و اجرای این گونه  رویدادها در کشور و در سطح و طراز   بین المللی توسط بخش خصوصی، ضمن ارائه توانمندی های ایران و زمینه سازی برای انجام همکاری های مشترک، مهارت های ما را در انجام فعالیت های بین المللی بیش از گذشته افزایش می دهد.

عادلی با تاکید بر ظرفیت بالای کشور به ویژه در حوزه گاز و صنایع وابسته برای مدیریت این گونه رویدادهای جهانی، شرایط فعلی بین المللی را فرصتی مناسب برای کشور دانست که در سایه ی اتحاد و وفاق ملی، نتایج و تجربیات مطلوب و ارزشمندی به همراه خواهد داشت و در ادامه گفت: قابلیت صنعت گاز کشور به اندازه ای بالاست که کشورهای مختلف و شرکت های فعال در عرصه بین المللی، انگیزه لازم برای فعالیت و حضور در این بازار را دارا هستند.

عادلی ضمن استقبال از پیگیری ستاد نمایشگاه برای حضور مجمع کشورهای صادر کننده گاز  (GECF) و برنامه ریزی این ستاد برای برپائی سومین دوره نمایشگاه در دو سال آینده تحت عنوان IRGS 2020، اظهار داشت: هیچ یک از کشورهای واقع در خاورمیانه و شمال افریقا، همانند ایران توانائی و پتانسیل داخلی برای نمایشگاه صنعت گاز در این سطح را ندارند و این وجه تمایز ایران با سایر کشورهای منطقه  MENA است.

  • رضا خیامیان، رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران با اهمیت و مورد استقبال واحدهای صنعتی است

 

نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران به لحاظ نشان دادن توانمندی‌های گازی کشورمان بسیار با اهمیت است و ما می‌توانیم تجهیزات ساخت داخل را در این نمایشگاه در معرض دید کشورها و همچنین شرکت‌های ایرانی قرار دهیم.

رضا خیامیان رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) ، ضمن اعلام این مطلب با اشاره به نمایشگاه اختصاصی گاز که در شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: با استقبالی که واحدهای صنعتی از این نمایشگاه می‌کنند، تجهیزات به کارفرمایان ارائه می‌شود و می‌تواند برای رونق بازار سازندگان تجهیزات گاز مفید واقع شود. ضمن اینکه عرصه‌ای نیز برای معرفی کالاها به شرکت‌ها و طرف های خارجی می باشد. وی تاکید کرد: بی شک هر جایی که عرضه تجهیزات و کالا صورت گیرد، می‌تواند برای خودش نوعی بازاریابی باشد و توان و تمایز ما را به دیگر کشورها بالاخص کشورهایی که نیاز گازی داشته و یا رقیب ما در این صنعت هستند، اثبات کند.

  • وزیر انرژی، معدن و صنعت بوسنی از نمایشگاه گاز ایران بازدید می کند

براساس اعلام وزارت انرژی، معدن و صنعت بوسنی و هرزگوین، نرمین دزیندیک (Nermin Dzindic) وزیر این کشور از اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران بازدید می­کند.

 در نامه وزارتخانه بوسنی و هرزگوین به ستاد برگزاری نمایشگاه آمده است: "بر اساس اطلاعات واصل شده از سفارت ج.­­ ا. ایران در سارایوو و مکاتبه انجام شده با وزیر انرژی، معدن و صنعت کشورمان در خصوص برگزاری نمایشگاه گاز ایران، ایشان علاقه مند بازدید از این رویداد هستند."

 

  • آرش نجفی، نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران:

نمایشگاه گاز ایران به رقیب جدی روسیه تبدیل می شود  

 

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران و رییس هیأت ‌مدیره انجمن بهینه‌سازی مصرف نمایشگاه صنعت گاز ایران IRGS 2018 ، ضمن اعلام حمایت این انجمن از برگزاری این رویداد تخصصی در کشور گفت: پارلمان بخش خصوصی همواره از هر تلاش نمایشی و متشکلی که در جهت احیا و معرفی صنعت کشور باشد حمایت می کند، به خصوص صنعت گاز که یک صنعت پایه ای، با اهمیت و راهبردی برای کشور است.

آرش نجفی با اشاره به موقعیت ایران در بین کشورهای دارای منابع گاز به خصوص کشورهای منطقه­ MENA خاطرنشان کرد: با توجه به شاخصه های برتری ایران به لحاظ صنعت، حجم و مصرف گاز در جهان و موقعیت ویژه در بین کشورهای دارای این منبع، چنانچه این نمایشگاه با برنامه­ ریزی و قدرت انجام شود، بی شک می تواند جایگاه خود را در سطح بین الملل پیدا کند و به یک رقیب جدی برای نمایشگاه های تخصصی این حوزه همچون نمایشگاه گاز روسیه تبدیل شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران میزان حضور بخش خصوصی را در صنعت گاز کشور کمرنگ توصیف و عنوان کرد: با وجود برخی تعاملات شرکت ملی گاز با بخش خصوصی، همچنان سهم این بخش بسیار کوچک است و جای کار بسیاری دارد. چراکه خلاء­های جدی و فضاهای خالی بسیاری داریم که مستلزم ارجاع شرکت ملی گاز به بخش خصوصی است.

.

  • محمد علی خطیبی : هویت ناشناخته گاز ایران در جهان

باید در ایران نگاه تازه‌ای به گاز ایجاد شود

                  ایران باید هاب بازار جهانی گاز باشد

 

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما با در اختیار داشتن میادین عظیمی در بخش گاز و توسعه­ی قابل ملاحظه آنها باید به صورت ویژه‌تر به این انرژی بپردازیم که این رویداد امکان و ظرفیت عملیاتی کردن این اهداف را تا حدی مناسب، دارا می باشد.

خادمی ضمن ابراز امیدواری از این که نمایشگاه صنعت گاز اتفاق خوبی در عرصه انرژی کشور باشد، اظهار داشت: به هر حال هر کشوری زمانی توسعه می‌یابد که به بخش خصوصی بها داده و دولت به شرط مهیا کردن زیرساخت‌ها برای فعالیت بخش خصوصی با هدف کاهش مشکلات و درگیری، دست خود را از روی برخی صنایع بردارد.

وی با اشاره به مغفول ماندن نمایشگاه گاز زیر سایه نمایشگاه نفت، ادامه داد: در جهان امروز هر روز گاز ارزش و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چون انرژی پاکی است و دنیا به سمت بهره برداری بیشتر از آن پیش می‌رود، تا حدی که خیلی از کشورهای دنیا ذخایر گازی دیگر کشورها را می‌خرند و سرمایه گذاری می‌کنند تا بتواند از آن استفاده کنند، ایران که بزرگترین دارنده ی گاز جهان است، می بایست برخلاف وضعیت موجود، سهم قابل توجهی در بازار و صادرات این انرژی داشته باشد.

 

  • بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی:

نمایشگاه صنعت گاز، عرصه تبلور اقتدار ایران در دنیای انرژی است

 اولین دوره این نمایشگاه با شور و استقبال زیادی همراه می­ باشد

استمرار این نمایشگاه با استقبال شرکت­های خارجی همراه خواهد بود

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است اقتصاد وابسته به نفت محکوم به شکست است اما نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. در ادامه ایشان فرمودند: برگزاری نمایشگاه یک فرصت برای ارائه توانمندی های شرکت ها محسوب می شود در نتیجه اگر حتی یک شرکت از این طریق بتواند ظرفیت فعالیت خود را گسترش دهد، نمایشگاه به هدف خود رسیده است. در مورد نمایشگاه گاز که باید بگویم ایران در طول سال های گذشته در حوزه گاز به توانمندی های گسترده ای رسیده و اکنون در بحث فناوری این حوزه حرفی برای گفتن دارد. برگزاری هر­نمایشگاهی،­ مزیت خاص خود را دارد و­ قطعا این نمایشگاه که اولین­ بار است در ایران برگزار­ می­ شود با شور و استقبال زیادی همراه می­ باشد. در نتیجه برگزاری نمایشگاه می تواند شرکت ها را به یکدیگر برای همکاری نزدیک کند و حتی سرمایه گذاری خارجی ها در این بخش را به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۷
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۲۸۵
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۹۰,۹۰۳