ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

نشست صمیمی با معاون امور تشکلهای اتاق ایران

تعداد بازدید: 2526 کد خبر ۲۹۰
تاریخ خبر : ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
نشست صمیمی با معاون امور تشکلهای اتاق ایران

نشست صمیمی با معاون امور تشکلهای اتاق ایران

به گزارش روابط عمومی انجمن، در روز یکشنبه مورخ 97/04/10 و از ساعت 15:30،انجمن صنفی شرکت­های اتوماسیون صنعتی پیرو دعوت قبلی، میزبان جناب نادر سیف، معاون امور تشکلهای اتاق ایران بود. در ابتدای این جلسه که با حضور اعضای هیأت مدیره­ و نیز اعضای کمیته­ ی توسعه­ ی مناسبات و همکاری های مشترک انجمن برگزار گردید، جناب مهندس فرهادی، رییس هیأت مدیره­ ی انجمن، ضمن عرض خیر مقدم به جناب سیف، از حضور ایشان در جلسه ابزار خرسندی کردند. پس از آن، سیف در صحبتهای ابتدایی خود، با بیان اینکه در حال حاضر، عضویت حدود 200 تشکل ملی و 240 تشکل استانی، در اتاق ایران ثبت شده است به حجم بالای فعالیت در عرصه ­ی تشکلها و برگزاری جلسات متعدد با رؤسای کمیسیونهای اتاق ایران در راستای تدوین مواردی پیرامون مسایل اقتصادی و صنفی، اشاره نمودند که در قالب طرح دو فوریتی دولت، به مجلس شورای اسلامی ارایه گردیده است. در ادامه، اعضا به معرفی خود و بیان مسؤلیتهای­ شان در انجمن پرداختند سپس جناب مهندس تیموری دبیر انجمن، در قالب ارایه­ ی فایل پاور پوینت، به معرفی و تشریح اقدامات انجام شده و در دست اقدام انجمن، با توجه به اهداف و مأموریتهای تعیین شده ، در طول فعالیت 22 ساله­ی انجمن صنفی شرکت­های اتوماسیون صنعتی پرداخت .

در ادامه، فرهادی ضمن تشریح اهمیت صنعت اتوماسیون و نقش آن در تمامی صنایع، به سختی کار انجمن اتوماسیون صنعتی بدلیل ایجاد ارتباط با دستگاههای اجرایی متعدد در کشور در جهت رفع مشکلات شرکتهای عضو این انجمن، با توجه به فعالیتشان در حوزه های مختلف، پرداخت و عدم ایجاد عمق در روابط ایجاد شده در راستای تأثیر گذاری بیشتر را از نقاط ضعفی بر شمرد که انجمن تلاش دارد تا با کمک اتاق ایران به این مهم دست یابد.

فرهادی از ثبت انجمنهای جدید در اتاق ایران که شرح فعالیت آنها جزء زیر مجموعه ای از شرح خدمات اتوماسیون صنعتی است، انتقاد و خواستار جلوگیری از گسترش این سیستم به دلیل همپوشانی هایی که ایجاد می نماید، در اتاق ایران شد. فرهادی گفت: جهت جلوگیری از این موضوع، انجمن اتوماسیون صنعتی با تشکیل کمیته های تخصصی تلاش کرد تا شرکتهای فعال در این حوزه بتوانند مباحث شان را در آن کمیته ها پیگیری کنند که این مهم محقق نشد.

رییس هیأت مدیره­ی انجمن در ادامه ­ی صحبتهای خود به چالشهای اعضا در دریافت کارت عضویت اتاق اشاره نمود و یکی از مطالبات انجمن از اتاق ایران را، برداشتن موانع  بر سر راه دریافت کارت­های بازرگانی دانست و اخذ مفاصا حساب از سازمان تأمین اجتماعی را یکی از این موانع برشمرد.

فرهادی با اشاره به تعداد آراء هیأت نمایندگان اتاق ایران، درخواست کرد تا با ساماندهی دریافت کارت عضویت، شاهد مشارکت بیشتر شرکت­ها با توجه به ظرفیت­های موجود باشیم.

مهندس مهدی شهابی، رییس کمیته­ ی توسعه مناسبات انجمن در صحبتهای خود، درخواست کرد تا با ایجاد کانال ارتباطی، انجمن بتواند در مرحله­ی اول حدود 30 شرکت عضوش را جهت دریافت کارت عضویت به اتاق ایران معرفی نماید. شهابی افزود: با توجه به مأموریتهای کمیته­ ی توسعه ­ی مناسبات انجمن و وجود مشکلات مشترک متعدد انجمنها، به تلاش انجمن در راستای بالابردن سطح تعاملات انجمن و اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی، تأکید و به آمادگی انجمن و ظرفیتهای شرکت­های عضو، جهت حضور در کارگروه­های تخصصی اتاق ایران، با توجه به فراگیری اتوماسیون صنعتی در بسیاری از زمینه­ها، اشاره کرد. شهابی گفت: یکی از اهدافی که در کمیته­ی توسعه­ی مناسبات انجمن با جدیت دنبال می کنیم، رایزنی با شرکت­های بزرگ خارجی و ارتباط با رایزنان بازرگانی در سفارتخانه های کشورهای هدف است که از اتاق ایران می خواهیم تا با ایجاد بستر این تعاملات، انجمن را در جهت رسیدن به این هدف یاری نماید.

در ادامه­ی جلسه، فرهادی با اشاره به جلسه­ ی برگزار شده­ در هفته­ی گذشته در اتاق ایران که با حضور جناب محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار گردید، با استناد به سخن ایشان مبنی بر نقش شرکتهای کوچک و متوسط در شرایط کنونی، به عنوان راهی در جهت گذار از اوضاع حاضر کشور، خواست تا اتاق ایران با برنامه ریزی و تنظیم جلسات بیشتر با وزارت امور خارجه و تشکلها، بتواند راهکار مناسبی را در شرایط فعلی با توجه به متضرر شدن شرکتهایhigh tech پیرامون واردات کالا در زمان تحریم، اتخاذ نماید. فرهادی تأکید کرد تا تمرکزمان در ایجاد روابط را با کشورهای اتحادیه­ی اروپا از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه بنا نهیم.

موضوع دیگری که در جلسه از سوی دبیر انجمن مطرح گردید، تشکیل شورای دبیران انجمنها بود. تیموری با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مفیدی که در اتاق ایران و اتاق تهران برپا می شود، ایجاد کمپین رسانه ای را در راستای رسیدن به اهداف صنفی مؤثر دانست. دبیر انجمن اتوماسیون صنعتی گفت: با ایجاد هماهنگی بین نشریات تشکلها از طریق تشکیل شورای سردبیران نشریات تشکلهای صنفی می توانیم به صورت متمرکز به موضوعی از مشکلات حال حاضر کشور پرداخته تا نتیجه­ی بهتری نیز کسب نماییم که این مهم در تقویت تشکل­های صنفی نقش بسزایی خواهد داشت.  

تیموری افزود: انجمن اتوماسیون صنعتی آمادگی دارد در مسایل اجرایی تشکیل شورای دبیران و سردبیران نشریات انجمنها، ایفای نقش نماید. فرهادی درتأیید صحبتهای دبیر انجمن، به فضای موجود در شورای هماهنگی تشکلها، اشاره کرد که در آنجا نشریات تشکلهای مختلف قرارداد و با بررسی اجمالی در سرمقاله های آنها، می توان دریافت که به طور مسنجم و واحد به بیان یک موضوع و مشکل روز کشور در یک بازه­ی زمانی خاص نمی پردازند که در این رابطه، اتاق ایران می تواند با ایفای نقش محوری، اثر گذاری نشریات تشکلها را در راستای تلاش در جهت رسیدن به منافع صنفی، بیشتر نماید.

نادر سیف معاون امور تشکلهای اتاق ایران از حضور در این جلسه ابراز خرسندی کرد و با اشاره به جوان بودن انجمن، با توجه به صحبتهای انجام شده، اهداف تعیین شده و مأموریتهای انجمن، اعلام نمودکه باعث خوشحالی است که این انجمن با شناخت درست محیط کسب و کار، به درستی در مسیر اهداف تعیین شده گام برمی دارد. وی از کمیته های انجمن به عنوان نقاط قوت انجمن یادکرد و پرداختن به موضوعات با دیدگاههای تخصصی را از نکات حایز اهمیت کمیته های انجمن دانست و بیان نمود که ایده هایی را در صحبتهای مطرح شده از سوی نمایندگان انجمن، برداشت نمود.

تعامل با حاکمیت، اعضا و اقدامات صورت گرفته در انجمن از دیگر نقاط قوتی بود که در صحبتهای سیف به آنها اشاره شد. معاون امور تشکلهای اتاق ایران گفت: نظام ارزیابی اتاق ایران که با مشارکت حداکثری انجمنها و تشکلهای عضو اتاق صورت گرفت از اقدامات ارزشمندی بود که در زمان حضور ایشان در معاونت تشکلهای اتاق ایران، صورت پذیرفته است که این امر با هدف شناساندن نقاط ضعف و قدرت تشکلها، بدور از نگاه تفحصی و کنکاش، به عنوان مجموعه ای بیرون تشکلی بود. سیف با اشاره به حمایتهای مالی اتاق از تشکلهای عضو، افزود: انتظار می رود تا تشکلها نحوه­ ی هزینه کرد این کمکها را به اتاق ارایه نمایند تا میزان تأثیر آنها در روند حرکتی تشکلها دیده شود. وی با اشاره به اهداف اتاق مبنی بر رفع موازی کاری های تشکلی در اجرای مادۀ 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و تلاش در جهت متمرکز کردن ثبت تشکل های اقتصادی صرفا در اتاق، خاطر نشان کرد که اگر از نظر این انجمن، تشکلی با شرح فعالیت انجمن اتوماسیون صنعتی همپوشانی دارد، به اتاق اعلام نماییم تا از سوی معاونت تشکلها، تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ گردد.  

سیف پیرامون موضوع رایزنان بازرگانی گفت: در سال گذشته، طرحی از سوی اتاق ارایه شد با عنوان یک تشکل، یک کشور که در آن از وزارت امور خارجه خواسته بودیم تا با رایزنی با کشور هدفی که از سوی اکثریت تشکلهای اتاق اعلام میشود، بتوانیم سطح تعاملات تشکلها را با آن کشور خاص گسترش دهیم که این موضوع تنها مورد استقبال 32 تشکل عضو اتاق قرارگرفت. اتاق ایران آمادگی دارد تا بستر همکاری با کشور یا شرکتی خاص در کشور هدف مورد نظر انجمن را  از طریق امور بین الملل اتاق ایران فراهم آورد.

معاون امور تشکلهای اتاق ایران، در صحبتهای خود به برگزاری همایش ملی تشکلها در مرداد ماه که برای اولین بار برگزار خواهد شد اشاره و بر کیفیت این همایش با توجه به ارایه­ی مقاله های علمی و تخصصی و حضور وزرا و مدیران عالی دولتی با محوریت نقش تشکلها در تحقق اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد.

ایشان با کلیدی و حیاتی خواندن نقش دبیران در تشکلهای صنفی، از دبیر انجمن خواست تا تعامل شان را با اتاق ایران بیشتر نمایند. وی افزود: انجمن اتوماسیون صنعتی می تواند با رایزنی با انجمنهای دیگر در جهت تحقق مطالبات صنفی گام بردارد و اتاق ایران در تمامی زمینه ها آمادگی دارد تا همکاری های لازم را با انجمن داشته باشد. اعلام آمادگی و حمایت اتاق ایران در موضوعات آموزشی در سطوح مختلف، از دیگر نکاتی بود که سیف در صحبتهای خود به آن اشاره نمود. ایشان موضوع دریافت مفاصا حساب از سازمان تأمین اجتماعی در روند دریافت کارت عضویت اتاق را از مواردی دانست که در گذشته روال نبوده است و با توجه به انعکاس این موضوع از سایر تشکلها، از انجمن اتوماسیون خواست تا با توجه به سختگیرانه بودن موضوع، با ارسال نامه ای به اتاق، خواستار تسهیل در این امر شوند. سیف در بیانات خود به آمادگی اتاق ایران مبنی بر افزایش سطح تعامل با تشکلها در سطوح مختلف، اشاره و برآماده بودن بستر تعاملات حقوقی و دبیرخانه شورای گفتگو (ماده76)، تأکید کرد. سیف به حضور رییس هیأت مدیره­ ی انجمن اتوماسیون صنعتی در هیأت نمایندگان اتاق ایران اشاره و این مهم را فضای مناسبی دانست تا انجمن از ظرفیت­های هیأت نمایندگان استفاده نماید. ایشان به تخصیص میز تشکلها در هیأت نمایندگان اشاره و با بیان پوشش رسانه ای این جلسات، میز تشکلها را فرصت مناسبی برای شناساندن توانمندیهای انجمنها، از جمله انجمن اتوماسیون صنعتی دانست. ایشان در پایان صحبت های­­ خود به موضوع بازنگری ارزیابی تشکلها در سال 97 نیز اشاره و با بیان اینکه انجمن اتوماسیون صنعتی در سال 96 حایز گرید B شده است، با مطلوب خواندن این رتبه، آمادگی اتاق را در تعریف پروژه ای که منجر به افزایش گرید بالاتر برای اتشکل­ها شود اعلام نمود. وی گفت: امکان عضویت انجمن اتوماسیون صنعتی در اتاق های مشترک می تواند در بالابردن سطح تعاملات انجمن کمک شایانی نماید. در پایان این جلسه، فرهادی، رییس هیأت مدیره­ ی انجمن صنفی شرکت­های اتوماسیون صنعتی ایران از حضور جناب سیف در جلسه تقدیر و بیان کرد تا با جمع بندی نکات مطرح شده در این جلسه، شرایطی فراهم شود تا در جلسات بعدی ، بتوانیم میزبان معاون امور تشکلهای اتاق ایران باشیم.

      

 

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۶
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۱۲۵
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۸۹,۵۱۶