ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

ده صنعت پر ارزش در بازار بورس سال 99

تعداد بازدید: 1783 کد خبر ۴۷۵
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

معاونت کسب‌‌و‌کار اتاق تهران تحلیل کرد:

ده صنعت پر ارزش در بازار بورس سال 99

 

معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران در گزارشی تحلیلی، عملکرد بورس و بازار سرمایه کشور طی اسفندماه سال گذشته را مورد بررسی قرار داد. بر اساس این تحلیل که متناسب با آخرین آمارهای مربوط به اسفند ماه سال گذشته به دست آمده، ارزش کل بازار بورس تهران طی این ماه در مقایسه با اسفندماه 1397، به میزان 668 درصد بیشتر شده که نشان‌دهنده رشد 7 برابری این بازار در اقتصاد کشور است.

 

بر اساس داده‌های به دست آمده از سوی معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران، ارزش بازار بورس تهران در انتهای اسفندماه سال گذشته، 53 میلیون و 327 هزار و 335 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال 1398، از رشد 181 درصدی حکایت دارد.

 

همچنین این گزارش تحلیلی نشان می‌دهد که ارزش بازار فرابورس نیز طی اسفندماه سال گذشته نسبت به اسفند سال 97، هفت برابر شده‌است و اینگونه به نظر می‌رسد که تمایل به تامین مالی از طریق بورس تنها به شرکت‌های بزرگ محدود نشده و شرکت‌های کوچک و متوسط نیز گرایش چشمگیری به این بازار تامین مالی داشته‌اند.

 

کارشناسان معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران همچنین در این گزارش، به تحلیل ارزش بازاری صنایع در بورس و فرابورس طی اسفندماه سال گذشته نیز پرداخته‌اند و بر اساس آن، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه‌ها فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، بانک‌ها و موسسات اعتباری، شرکت‌های چند رشته‌ای، فرآورده‌های نفتی،کک و سوخت هسته‌ای، خودرو و ساخت قطعات، مواد و محصولات دارویی و بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی، جزو ده صنعت پر ارزش در بورس و فرابورس طی این مدت بوده‌است. این گزارش نشان می‌دهد که این صنایع، در مجموع حدود 81 درصد ارزش بازار بورس و فرابورس طی اسفندماه 1399 را در برداشته‌است.

 

بر اساس تحلیل کارشناسان معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران، اطلاعات مربوط به سهم صنایع گوناگون از ارزش کل بازار بورس و فرابورس نشان می‌دهد که تغییر در ارزش ده صنعت نخست، می‌تواند به تنهایی بر تغییر ارزش سایر 39 صنعت دیگر سایه افکند.

 

گزارش تحلیلی از عملکرد بورس و وضعیت بازار سرمایه بر اساس داده‌های آماری اسفند 99

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۹
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۲۲۱
  • تعداد بازدید کل : ۶,۶۴۱,۲۵۰