ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

راه‌اندازی پنجره واحد کسب‌وکار/ کاهش فرآیند شروع کسب‌و‌کار به 3 روز

تعداد بازدید: 7090 کد خبر ۴۳۶
تاریخ خبر : ۱۳۹۹/۰۳/۱۱

راه‌اندازی پنجره واحد کسب‌وکار/ کاهش فرآیند شروع کسب‌و‌کار به 3 روز

 

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای اتوماسیون صنعتی به نقل از پایگاه خبری اتاق تهران، پنجره واحد شروع کسب‌وکار با پیگیری و همکاری اتاق بازرگانی تهران به عنوان نماینده بخش خصوصی با وزارت اقتصاد و سازمان‌هایی دخیل از دیگر قوا در محل اتاق تهران کار خود را آغاز کرده است تا گام بزرگی در کاهش بوروکراسی سنگین و پیچیده شروع یک کسب‌وکار باشد. این اقدام می‌تواند تا حدود زیادی زمان اخذ مجوزها برای شروع یک کسب‌وکار را کاهش دهد و به بهبود رتبه ایران در شاخص جهانی انجام کسب‌وکار منجر شود؛ اتفاقی که در نهایت دید بهتر و جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به همراه داد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم، آغاز به کار پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌و‌کار را مقدمه و پیش‌زمینه پنجره واحد الکترونیکی در کشور عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک به منظور کاهش رفت‌و‌آمدهای غیرضرور، از پنجره واحد الکترونیکی رونمایی خواهیم کرد.

 

وی افزود: با شروع به کار پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌و‌کار، اخذ مجوز از 72.5 روز به 3 روز کاهش پیدا می‌کند که تاثیر مشهودی روی ورود سرمایه‌گذاری به بخش‌های اقتصادی کشور خواهد داشت. از این پس اگر هر فردی برای شروع کسب‌و‌کار و دریافت مجوزهای لازم بیش از 3 روز معطل شد، حتما از طریق شماره تماس 1866، مرکز تماس اتاق تهران، شکایت کرده و این موضوع را برای حل و فصل آن، منتقل کند.

 

دژپسند با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در تولید نزد دولت و وزارت اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر، عالی‎ترین مقام کشور بر حل مسائل اقتصادی در کشور تاکید داشته و محور شعار هر سال نیز از سوی ایشان، اقتصاد بوده ‌است، همه باید به این سمت حرکت کنیم که فعال اقتصادی بهترین سرمایه‌گذاری را سرمایه‌گذاری در تولید و کسب وکار دانسته و در این زمینه نیز کمترین دغدغه را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امروز سرمایه‌گذاری در کشور مانند نان شب واجب است، افزود: اگر برای سرمایه‌گذار داخلی فضای مناسب و مطمئن ایجاد کنیم، سرمایه‌گذار خارجی نیز برای ورود به کشور ترغیب می‌شود.

 

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تا پایان امسال تمام استان‌های کشور به پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌و‌کار مجهز خواهند شد، در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر اینکه امسال برای دستیابی به رشد اقتصادی مقبول حداقل به هزار هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم، افزود: بخشی از این منابع مورد نیاز باید از محل منابع شرکت‌های دولتی و بانک‌ها تامین شود اما بخش عمده آن از محل سپرده‌گذاران خرد است که باید به سمت بخش خصوصی هدایت شود و این اتفاق نیز از طریق بازار سرمایه قابل انجام است.

 

دژپسند یکی از زمینه‌های کاهش پروسه زمانی شروع کسب وکار در کشور از به طور متوسط 72.5 روز به 3 روز را حذف مدت زمان 52 روزه فرآیندها در سازمان امور مالیاتی عنوان کرد که به گفته وی این مدت زمان به صفر رسیده است.

 

وی یکی از برنامه‌های وزارت اقتصاد طی سال جاری را استفاده از ابزار مالیات برای روان‌سازی در تولید اعلام کرد و افزود: چندین مصوبه در دستور کار است که با موافقت آنها اتفاقات خوبی برای اقتصاد کشور می‌افتد.

 

وزیر اقتصاد در پایان افزود: برای تحقق اهداف در اقتصاد از جمله توسعه، رشد و رفاه باید من و تو را کنار گذاشت و مصداق ما شدن همین جلسه همکاری بخش خصوصی و بخش حاکمیتی اقتصاد است که امروز منجر به راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شد.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۷
  • تعداد بازدید امروز : ۹۸۵
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۸۹,۳۷۶