ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

دیدار اعضای دانش بنیان انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی

تعداد بازدید: 1827 کد خبر ۳۸۶
تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۱۰/۰۱

دیدار اعضای دانش بنیان انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی

 

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در دیدار با اعضای دانش بنیان انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی و سندیکای صنعت برق ایران روز چهارشنبه بیستم آذرماه سال جاری، به اهداف و برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: مأموریت ما توسعه ی بازار شرکت های دانش بنیان است که شرایط تحریمی، فرصت مناسبی برای تحقق این امر ایجاد کرده است. وجود تشکل ها برای فعالین این حوزه کارآمد است و کمک می کنند تا با صنعتگران ارتباط نزدیک برقرار شود و در جهت رفع نیاز آنها خدمات ارائه شود. 
دکتر وحدت عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی را در طی سال گذشته با سال های گذشته مقایسه کرد و گفت: «عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه ی توسعه ی اکوسیستم نوآوری نسبت به پنج سال گذشته قابل توجه بود به طوری که میزان پرداختی به شرکت های دانش بنیان در یک سال گذشته ۱/۵ برابر افزایش یافته است. همچنین ضمانت نامه های بانکی صادر شده در یک سال گذشته نیز ۱۸ برابر شده است.»
وی ادامه داد: «میزان سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته تاکنون ۸۵ میلیارد تومان بوده و تا آخر سال جاری به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید. پیش بینی می شود که این میزان در سال آینده نیز افزایش یابد. علاوه بر آن هر شرکت دانش بنیان می تواند سالانه ۲۰۰ میلیون تومان از خدمات واحد توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کند.»

 


رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد ویژگی ها و خدمات قابل ارائه در صندوق های پژوهش و فناوری اظهار کرد : «صندوق های پژوهش و فناوری برای رفع نیازهای مالی شرکت های کوچک و منطقه ای با ۱۰ برابر سرمایه تأمین مالی شدند و به طور مستمر ارزیابی می شوند و تاکنون نزدیک به ۴۰ صندوق مجوز داده شده است و تعدادی نیز لغو امتیاز شده اند.»
وی در ادامه به صندوق های مرتبط با صنایع اشاره کرد و افزود: «صندوق پژوهش و فناوری برق و انرژی جزو یکی از صندوق های خوب است که در حال اصلاح فرآیند و بهبود عملکرد است. صندوق های پژوهش و فناوری تقویت خواهند شد. شما نیز از این صندوق ها تقاضا کنید تا افزایش سرمایه اتفاق بیفتد.»
دکتر وحدت ضمن اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با وزارت نیرو گفت: «با دستگاه های اجرایی کشور برای برقراری ارتباط بین شرکت های دانش بنیان ارتباطاتی برقرار شده است و بعضی از دستگاه ها مانند وزارت نفت اقدامات خوبی انجام داده اند. ارتباط با وزارت نیرو کمتر بوده اما در حال حاضر دو کیس برای تعیین تکلیف به وزارت نیرو معرفی شده است و شرایط ارتباط بیشتر بین نمایندگان انجمن ها با مدیران عامل توانیر و وزارت نیرو و نیز ایجاد چند کیس مشخص را پیگیری خواهیم کرد.»
وی بازیگران سرمایه گذاری و ارتقا اقتصاد دانش بنیان را صندوق های جسورانه بورسی و صندوق های پژوهش و فناوری معرفی کرد و گفت: «کل سرمایه ی صندوق های جسورانه ی بورسی در اکوسیستم نوآوری هفتاد و پنج میلیارد تومان بوده است اما با ورود و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پیش بینی می کنیم که میزان سرمایه گذاری این صندوق ها بیشتر شود. از سرمایه گذاری های صندوق جسورانه بورسی بدون دخالت در ارزیابی از یک چهارم تا ۴ برابر سرمایه گذاری را تأمین خواهیم کرد که این مدل یکی از روش های مرسوم در دنیا و از جنس محرک سرمایه گذاری است.
گفتنی است در آغاز این نشست آقای مهندس پژمان تراکمه عضو هیأت مدیره ی انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی طی بیاناتی به معرفی انجمن و حوزه ی فعالیت اعضای این انجمن پرداختند و دغدغه های شرکت های اتوماسیونی را در تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حضور مدیران و معاونان صندوق مذکور بیان کردند.

اقتباس از سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۲
  • تعداد بازدید امروز : ۲,۰۴۹
  • تعداد بازدید کل : ۶,۶۴۶,۲۴۹