ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

تلاش برای هم افزایی با اعتقاد به کار گروهی

تعداد بازدید: 2008 کد خبر ۳۰۱
تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
تلاش برای  هم افزایی با اعتقاد به کار گروهی
تلاش برای هم افزایی با اعتقاد به کار گروهی
به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از ایسنا؛ بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در روز چهارشنبه مورخ 11/02/98، با حضور وزیر نفت، معاونان این وزارتخانه، مدیران شرکت‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.
 
رونق تولید، حمایت از فعالان داخلی صنعت نفت به ویژه سازندگان کالاها و تجهیزات نفتی، تولید ایرانی و جذب سرمایه و انتقال فناوری از مهم ترین رویکردهای برگزاری این نمایشگاه بود.
محمد ناصری مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مراسم گشایش این نمایشگاه، ضمن قدردانی از حضور شرکت‌های داخلی و خارجی که در نمایشگاه امسال مشارکت داشته‌اند، عنوان کرد: «در این دوره،  ۱۰۴۷ غرفه ی داخلی و ۱۰۶ غرفه ی خارجی از ۲۱ کشور جهان حضور دارند که از این میان، ۶ کشور به صورت پاویون حضور یافته‌اند».
وی افزود: «شرکت‌های داخلی در ۳۵۹۷۷ متر مربع فضای سرپوشیده و ۸۹۸۶ متر مربع فضای باز و غرفه‌های خارجی نیز در ۲۰۹۴ متر مربع فضای سر پوشیده و ۱۶۵ متر فضای باز جانمایی شده‌اند».
 
 

ردیف

سال

تعداد شرکت­های داخلی

تعداد شرکت­های خارجی

فضای تخصیص یافته به شرکت­های داخلی (مجموع)

فضای تخصیص یافته به شرکت­های خارجی (مجموع)

تعداد کشورهای خارجی

1

1396

2500

1500

مجموع فضا: 80.000 متر مربع

37

2

1397

1053

600

28693 متر مربع

23190 متر مربع

38

3

1398

1047

106

44963 متر مربع

2259 متر مربع

21

 
جدول1. مقایسه ی کمی مشارکت کنندگان داخلی و خارجی در نمایشگاه های نفت سه سال گذشته 
 
ناصری گفت: «این نمایشگاه به فراخور نامگذاری سال با شعار رونق تولید برگزار شده است و از آنجا که جانمایی تخصصی شرکت‌ها در نظرسنجی پارسال مورد استقبال بازدیدکنندگان در سطوح مختلف قرار گرفته بود، امسال نیز همان شیوه جانمایی با دقت بیش‌تری در دستور کار قرار گرفت».
وی افزود: «جدیدترین بخش نمایشگاه امسال، اختصاص فضا به استارتاپ‌های نفتی و برگزاری جلسات تخصصی برای آنان است که با مدیریت و همکاری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت صورت گرفته است».
مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تصریح کرد: «همزمان با برگزاری نمایشگاه، گردهمایی‌های مختلفی نیز با محوریت بورس نفت، بهینه‌سازی مصرف سوخت، راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی، امنیت سایبری در سیستم های اتوماسیون صنعتی ، CNG  و صنایع مرتبط، معرفی ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه ی مدیریت ایمنی فرآیند در صنایع نفت، مدیریت مشعل در صنایع نفت و مبارزه با آلودگی‌های نفتی با راهبری مسؤولان، شرکت‌ها و دانشگاه‌های ذی‌ربط برگزار می گردد».
به گزارش روابط عمومی انجمن ؛ در این نمایشگاه همچون ادوار گذشته، انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی حضور فعالی داشت. این انجمن با برگزاری جلسات متعدد هیأت مدیره و کمیته های تخصصی، به ویژه کمیته ی تخصصی صنعت نفت و تعیین مخاطبان و دعوت از آنها تلاش نمود تا جلسات مؤثری را در زمان برپایی نمایشگاه نفت در غرفه انجمن ترتیب دهد، که در تحقق این مهم بسیار موفق بود. براساس تصمیمات اتخاذ شده، در تمامی روزهای نمایشگاه، نمایندگانی از هیأت رییسه های کمیته های تخصصی صنعت نفت، سازندگان و اسکادا، تله متری، مخابرات و IOT و نیز هیأت مدیره ی انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی در غرفه ی انجمن حضور داشتند و با برگزاری جلسات با میهمانان و مدعوین، تلاش کردند تا به اهداف از پیش تعیین شده که همانا ایجاد بستر تعامل بیشتر با کارفرمایان بخش دولتی و خصوصی و ارایه ی توانمندی های اعضای انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی  به مخاطبان هدف انجمن بود دست یابند. در غرفه آرایی انجمن در نمایشگاه نفت امسال تلاش شد تا با نصب بنرهای معرفی کمیته های تخصصی انجمن و اهداف در دستور کار آنها، در کنار نصب لوگوی اعضای انجمن، بازدیدکنندگان از غرفه انجمن به شناخت مطلوبی از فعالیت های کمیته های تخصصی این انجمن دست یابند. همچنین با نمایش فایل تصویری معرفی انجمن در غرفه، بازدیدکنندگان با تاریخچه، توانمندی شرکت های عضو و ساختار انجمن آشنا شدند. پرسنل دبیرخانه نیز در دو بخش فعالیت های انجمن و ماهنامه ی صنعت هوشمند پاسخگوی علاقه مندان و بازدیدکنندگان بودند. گفتنی است همکاران دبیرخانه در بخش ماهنامه ی صنعت هوشمند به معرفی سایت iimag.ir به عنوان سایت تخصصی ماهنامه ی صنعت هوشمند که چندماهی از  رونمایی آن می گذرد؛ پرداختند. 
در روز ابتدایی نمایشگاه غرفه ی انجمن میزبان میهمانانی از جمله آقای مهندس امینی یکتا عضو کمیته ی انرژی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان بود. در روز دوم، انجمن میزبان آقای مهندس سید فتاحی، مدیر مهندسی و پروژه های شرکت پالایش نفت اصفهان و آقای مهندس میرعزیزی از مدیران شرکت مدیریت طرح-های صنعتی ایران (IPMI) و نیز آقای مهندس کرمی، مدیر کالای پالایشگاه ششم فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بود که در جلسات برگزار شده، گفتگوهای خوبی در راستای تعاملات فی مابین صورت گرفت. در روز سوم نمایشگاه، آقای مهندس موحدی، دبیر انجمن مهندسان کنترل و ابزار دقیق ایران در غرفه ی انجمن حضور یافتند و همچنین جلسه ای با حضور مدیران عالی شرکت های عضو انجمن از جمله بادران پنوماتیک، فولاد تکنیک، صنایع کنترل دقیق پارت، فناوری های آب و خاک فردای سبز، ایراث طرح و آقای مهندس تیموری، دبیر انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی، با موضوع جایگاه سازی برای انجمن در صنعت نفت کشور برگزار گردید. همچنین آقای دکتر هاشم آبادی،  رییس انستیتو اندازه گیری جریان سیالات دانشگاه علم و صنعت ایران، از غرفه انجمن بازدید کردند و  پیرو جلسه پیشین نمایندگان انجمن با ایشان، در نشستی که در غرفه انجمن برگزار گردید، ر ا ه های افزایش تعاملات طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.   
در روز شنبه سیزدهم اردبیهشت ماه و روز پایانی نمایشگاه، غرفه ی انجمن میزبان آقای مهندس فروتنی، مشاور معاونت امور صنایع و مسؤول پیگیری قانون حداکثر در وزارت صنعت، معدن و تجارت و آقای مهندس میرنژاد، مدیر کل پیشین دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشاور کنونی آقای مهندس فروتنی بود. در این نشست که با حضور نمایندگانی از اعضای هیأت مدیره  و دبیر انجمن و نیز برخی مدیران عالی شرکت های عضو انجمن برگزار شد؛ آقای مهندس فروتنی توضیحاتی را پیرامون فرآیند در حال اجرای اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان داخل در مجلس شورای اسلامی ارایه فرمودند و در این راستا بر تغییر رویکرد قانون جدید از خرید کالا به «ارجاع کار» و پررنگ تر شدن نقش وزارت صنعت در فرآیند اجرای این قانون و همچنین رفع برخی کاستی های قانون قبلی تأکید کردند.
 
آقای مهندس تیموری دبیر انجمن، با توجه به نقش مهم سامانه ها و تجهیزات کنترل و اتوماسیون صنعتی و بکارگیری این سامانه های در تمامی صنایع از آقای مهندس فروتنی درخواست کردند سرفصلی مستقل و جدای از سرفصل های سایر صنایع در وبسایت، وزارت صنعت، بخش معرفی توانمندی های ساخت داخل برای اتوماسیون صنعتی در نظر گرفته شود تا بدین طریق امکان معرفی یکپارچه ی توانمندی های شرکت های اتوماسیونی در این رسانه فراهم شود. 
مهندس فروتنی در ادامه با تأکید بر تغییر الگوی معرفی توانمندی های شرکت های داخلی در قانون جدید و به تبع آن لزوم اصلاح فرمت ارایه ی این توانمندی ها در سایت وزارت صنعت، از انجمن دعوت کردند که از هم اکنون همکاری خود را با ایشان در بخش تدوین الگوی جدید معرفی توانمندی شرکت های اتوماسیونی آغاز کنند.
با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از سوی انجمن، در روز پایانی نمایشگاه انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی اقدام به برگزاری سمیناری با موضوع امنیت سایبری در سیستم های اتوماسیون صنعتی نمود. دراین سمینار که به مدت دو ساعت و در سالن شماره 3 خلیج فارس و با ارایه ی آقای دکتر محمدی، مدیر دپارتمان امنیت سایبری گروه مپنا برگزار گردید، انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی میزبان کارشناسان و متخصصان حوزه ی امنیت سایبری نهادهای دولتی و شرکت های اتوماسیونی بود. 
بدین وسیله، انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی، مراتب تقدیر خود را از مدیران عالی شرکت های عضو این انجمن که در روزهای برپایی نمایشگاه، با حضورشان در غرفه ی انجمن باعث غنای جلسات شدند اعلام می دارد.
افت چشم گیر تعداد مشارکت کنندگان داخلی و خارجی و تعداد کشورهای شرکت کننده نسبت به ادوار گذشته از نکات حائر اهمیت نمایشگاه امسال بود (جدول 1). 
گفتنی است بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در ساعت 18 روز شنبه مورخ 14/02/98 به کار خود پایان داد.     
     

 

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۷
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۱۴۷
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۹۰,۷۶۵