ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

نشست تشکل‌های تخصصی حوزه برق و الکترونیک با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت

تعداد بازدید: 2617 کد خبر ۲۷۳
تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۰۸/۳۰

نشست تشکل‌های تخصصی حوزه برق و الکترونیک با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت
نخستین جلسهی هم‌اندیشی اعضای هیأت مدیره‌‌ی انجمن‌های مرتبط با صنایع برق و الکترونیک با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای دکتر رحمانی در روز دوشنبه 29 آبان در ساختمان اصلی وزارت تجارت برگزار گردید. 
در این جلسه که با حضور نمایندگان انجمن‌های مرتبط از سراسر کشور برگزار شد آقایان مهندس فرهادی رییس هیأت مدیره‌ی انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی، مهندس ذوالفقاری عضو هیأت مدیره‌ و مهندس تیموری دبیر انجمن حضور داشتند.
این جلسه با هدف شناسایی موانع کسب وکار شرکت‌های برق و الکترونیک و ارایه‌ی راه کار جهت رفع این موانع تشکیل شد در همین راستا مهندس فرهادی در بیانات خود در این جلسه ضمن معرفی انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی و زمینه‌های فعالیت اعضای آن، بزرگ‌ترین چالش پیش روی شرکت‌ها در تعامل با وزرات صنعت، معدن و تجارت را عدم وجود یک برنامه‌ی جامع حمایتی از فعالان حوزه‌ی کسب و کار و روزمرگی این وزارت خانه در برخورد با مسایل محیط کسب و کار اعلام کرد.
فرهادی در ادامه از بی‌توجهی مسؤولان وزارت صنعت معدن و تجارت نسبت به اجرای آیین‌نامه‌ی نظارت بر حسن اجرای مواد 1 تا 7 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی خدماتی در رفع نیارهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات انتقاد نمود و عدم اجرای این آیین‌نامه را نمودی از بی‌توجهی مسؤولان متولی صنعت کشور به درخواست‌ها و نیازهای بخش خصوصی واقعی کشور اعلام نمود.
گفتنی است این آیین‌نامه حدود 4 سال پیش به سفارش معاونت امور صنعتی وزارت صنعت، معدن وتجارت و توسط 6 تشکل برگزیده‌ی بخش خصوصی از جمله انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی تنظیم و پس از اعمال نظرات و دیدگاه‌های معاونت مذکور به وزرات صنعت تحویل گردید؛ اما تاکنون هیچ یک از بندهای آن به مرحله‌ی اجرا در نیامده است.
عدم توجه به توانمندی‌های شرکت‌های اتوماسیونی در پروژه‌هایی که در خصوص آن‌ها از وزارت صنعت پیرامون میزان ساخت داخل آن‌ها استعلام می‌شود از دیگر انتقادات فرهادی به عملکرد وزارت صنعت در این جلسه بود. 
در ادامه‌ی این جلسه آقای مهندس ذوالفقاری دیگر نماینده‌ی انجمن اتوماسیون به بیان مصادیق اثبات شده از عدم توجه کارفرمایان دولتی و نیمه دولتی به اجرای قانون حداکثر و تمایل شدید و به دور از منطق و بدون توجیه کارشناسان میانی این صنایع به واگذاری پروژه‌های اتوماسیون به شرکت‌های خارجی اشاره نمود.
آقای دکتر رحمانی پس از استماع بیانات نمایندگان انجمن شرکت‌های اتوماسیون صنعتی از  ایشان درخواست کرد که طی جلسه‌ای اختصاصی موارد مورد نظر انجمن بررسی شده و پس از آن دستور پیگیری موضوعات از سوی مبادی مربوطه در وزارت صنعت صادر گردد.
گفتنی است با عنایت به نقش مهم وزارت صنعت در احقاق حقوق مشهود شرکت‌های اتوماسیونی پیگیری مطالبات اعضا از طریق این وزارت‌خانه در دستور کار انجمن قرار دارد.

 

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۸
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۳۶۵
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۹۰,۹۸۳