ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

ایران به حدود 30 کشور صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد

تعداد بازدید: 3007 کد خبر ۲۷۲
تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۰۸/۱۷

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران از روز شنبه سیزدهم آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران، آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه 458 شرکت داخلی و بیش از 310 شرکت خارجی از 30 کشور مختلف جهان شامل آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلستان، سوئد، امارات و روسیه حضور داشتند. بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در صنعت برق در فضایی به مساحت 50 هزار و 120 متر مربع برگزار شد که حدود 25 هزار متر مربع آن را فضای سرپوشیده تشکیل داده بود.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه ی آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و در مراسمی که وزیر نیرو به علت مشغله­‌ی کاری در آن حضور نداشت، اظهار کرد: «هر ساله در نمایشگاه صنعت برق از شرکت های معتبر داخلی و خارجی دعوت می شود تا به ارائه‌ی آخرین دستاوردهای خود در این نمایشگاه بپردازند، در واقع این نمایشگاه بستری برای شرکت‌های فعال در صنعت برق برای دیدار و آشنایی با قابلیت های همدیگر است.»


محمودی نمایشگاه صنعت برق ایران را بستر مناسبی برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای خارجی دانست. وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر در منطقه ی خاور میانه، محصولات شرکت‌های ایرانی از بازاری چهارصد میلیونی برخوردارست افزود: «جذب سرمایه های خارجی از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه است و در این رابطه به شرکت‌های ایرانی که در راستای جذب سرمایه های خارجی و ورود منابع مالی و انتقال فناوری به کشور، با شرکتهای خارجی همکاری کنند، تسهیلات ویژه‌ای از نظر شیوه‌­ی قراردادها، گمرکی و واگذاری زمین اعطا خواهد شد.»

قائم مقام وزیر نیرو گفت : خوشبختانه همین الان شرکت های ما در بیش از 30 کشور دنیا فعالند و در این کشورها در حال راهبری طرح های اجرایی خود هستند. وی اضافه کرد: ایران به حدود 30 کشور صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد.

در این نمایشگاه انجمن صنفی شرکتهای اتوماسیون صنعتی حضور پر رنگی داشت و در زمان برپایی نمایشگاه در سالن هجده پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان بود. در هفدهمین نمایشگاه صنعت برق شرکتهای پرتوصنعت، پایکار بنیان، انرژی کویر پایا، مهندسی برق و الکترونیک قشم ولتاژ، کامپیوتری برگ، پتسا صنعت و مپنا (مکو) از اعضای انجمن و شرکت کنترل و پردازش هوشمند از اعضای پیشین انجمن حضور داشتند.

با برنامه ریزی های صورت گرفته، وحید تیموری دبیر انجمن صنفی شرکتهای اتوماسیون صنعتی و نمایندگان انجمن، از غرفه­ی شرکتهای عضو حاضر در این نمایشگاه بازدید و در جلساتی از روند فعالیتها، آخرین دستاوردها و نیز تولید محصولات جدید شرکتهای عضو در این زمینه مطلع شدند.

همچنین در هفدهمین نمایشگاه صنعت برق، ماهنامه­ی تخصصی صنعت هوشمند به عنوان اولین ماهنامه­ی خبری آموزشی در زمینه­ی کنترل، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، در سال بیستم انتشار و با تیراژ پنج هزار نسخه ای، بین غرفه ها و بازدیدکنندگان علاقه مند به نشریات تخصصی توزیع و مورد استقبال قرار گرفت. گفتنی است ماهنامه­ی تخصصی صنعت هوشمند با صاحب امتیازی انجمن صنفی شرکتهای اتوماسیون صنعتی، و انتشار یکصد و نود و هفت شماره­ی پیاپی و توزیع در سراسر کشور همواره مورد استقبال متخصصان، مسولان در وزارتخانه های مرتبط، نمایشگاهها و رویدادهای مهم در صنعت اتوماسیون، کنترل و ابزار دقیق، بوده است و تیم تحریریه تلاش دارد تا با دارابودن تجارب گرانبها در این عرصه، پاسخگوی نیازهای جامعه­ی هدف باشد.

 
ماشالله تابع جماعت، رئیس ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه برق در آیین اختتامیه ی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با تأکید بر اینکه این دوره از نمایشگاه با هدف توسعه ی فضای کسب و کار، تقویت ظرفیت‌ها، معرفی فناوری‌های نوین و صدور خدمات فنی و مهندسی برگزار شده است، گفت: «رشد فضای کسب و کار نیازمند تعامل فعال بخش خصوصی در سه حوزه ی همکاری بخش خصوصی با یکدیگر، تعامل بخش خصوصی و دولتی و نیز همکاری بخش خصوصی داخلی و خارجی است.»


رئیس هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه شاهد افزایش 20 درصدی حضور شرکت های داخلی و رشد پنج درصدی حضور شرکت های خارجی نسبت به سال قبل بوده ایم، بیان کرد: «در مقایسه با ابتدای دولت تدبیر و امید در سال 92 نیز استقبال شرکت های داخلی برای حضور در نمایشگاه بیش از 50 درصد و رشد حضور شرکت های خارجی نیز بیش از پنج برابر بوده است.»
وی با تأکید بر اینکه رشد 50 درصدی شرکت های داخلی در نمایشگاه حاکی از رشد و رونق صنعت در طی سال های اخیر بوده است، اظهار داشت: «براساس برآورد صورت گرفته در این دوره از نمایشگاه نیز استقبال بازدیدکنندگان از این رویداد بین المللی بیش از 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرده است.»
 

در مراسم پایانی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، دو پاویون چین و ترکیه به ‌عنوان مجموعه‌های برگزیده ی خارجی معرفی شدند. همچنین شرکت‌های داخلی برتر در رشته‌های صادرات، دانش‌بنیان، تولید انرژی، ساخت تجهیزات نیروگاهی، اتوماسیون، بهره‌وری و … انتخاب شدند که شرکت مپنا، عنوان «سازنده ی برتر تجهیزات نیروگاهی» را از آن خود کرد.

چتر فناوری سایبری بر همه جنبه‌های زندگی

همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران، چهارمین دوره ی نمایشگاه و جشنواره ی بین المللی صنعت بومی سایبری تهران نیز برگزار گردید. به نقل از ویژه نامه نمایشگاه، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در آیین افتاح چهارمین نمایشگاه صنعت بومی سایبری و اولین نمایشگاه صنعت بومی زیستی که در سالن 14 و 15 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد گفت: فناوری و تکنولوژی جدید زمانی پیشرفت می کند و قابلیت جدید می یابد که بتواند خدمات و سرویس نوینی را به مخاطبان ارایه دهد که البته در درون این خدمات، فرصت ها و خطراتی نهفته است.نگاه عوام تکنولوژی را فرصت می داند اما در این فرصت امکان انتقال ویروس بیولوژیک و ویروس های سایبری وجود دارد.وی یاد آور شد: هرچقدر که حوزه فناوری گسترده تر شود، خطرات ناشی از آن وسیع تر می شود.نگاهی که به روند پیشرفت تکنولوژی سایبری وجود دارد آن است که موضوع اینترنت اشیا ارتباط بین تمام اجزای کره زمین را برقرار می کند و این فرآیند امکان کنترل تمام اجزا را فراهم می آورد. سردار جلالی در ادامه با اشاره به اینکه هوشمند سازی اشیا و زیر ساخت ها قدرت ارتباط، محاسبه، پردازش، بهره وری، هم افزایی، کارکردهای همسو و پاسخ به جریانات را شامل می شود، خاطر نشان کرد: هم اکنون شاهد تجهیزات هوشمند مانند اسمارت فون، اسمارت TV، هستیم.گویا فناوری سایبری چتر خودرا بر همه جنبه های زندگی بشر گسترده است.

نبردهای سایبری، جدیدترین و پیچیده‌ترین نبردهاست

 مهندس محسن اعظمی، معاون صنعت قرارگاه سایبری کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، نبردهای سایبری را جدیدترین و پیچیده ترین نبردها در جنگ های نوین دانست و گفت: نبردهای سایبری به دلیل پیچیده بودن و هزینه بالا مورد توجه اکثر کشورهاست و ابزارهایی که می توان نام سلاح اتمی را بر آن نهاد، نشان می دهد سرمایه گذاری دولتی و انجام فعالیت های مستمر تمهیداتی و رزمایشی با هدفگیری مناطق خاص و وارد کردن آسیب های فیزیکی در محیط واقعی از جمله رویکردهای این سلاح هاست.

  در این نمایشگاه، غرفه‌ی شرکت‌های بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون (ایریسا)، فرینه فناور و مپنا، مورد بازدید دبیر و نمایندگان انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی قرار گرفت.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه صنعت برق و چهارمین دوره ی نمایشگاه و جشنواره ی بین المللی صنعت بومی سایبری تهران، از تاریخ 13 تا 16 آبان ماه از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان بود. 

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۳
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۱۵۹
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۹۰,۷۷۷