ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

تشخیص صلاحیت، ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های یکپارچه‌ساز سیستم‌های اتوماسیون صنعتی توسط انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی

تعداد بازدید: 2754 کد خبر ۲۴۸
تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۰۴/۲۸

تخصص «یکپارچه‌سازی سیستم‌های اتوماسیون صنعتی» به عنوان یکی از زیرشاخه‌های اصلی اتوماسیون صنعتی، سال‌هاست که در کشورهای پیشرفته و صاحب صنعت به عنوان یکی از تخصص‌های کلیدی و فناورانه شناخته شده و نظامات ویژه‌ای نیز در این کشورها برای ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های متخصص در این حوزه، از سوی نهادهای صنعتی و همچنین شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی تجهیزات کنترل و اتوماسیون صنعتی، تدوین شده و به مرحله‌ی اجرا در آمده است. اما در ایران به دلیل عدم آشنایی نهادهای مرتبط با بخش صنعت از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که تولیت امور نظام فنی و اجرایی را بر عهده دارد با این تخصص راهبردی، تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در راستای ارزیابی، تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های یکپارچه ساز سیستم‌های اتوماسیون صنعتی صورت نگرفته است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر به دلیل ارتقاء توانمندی شرکت‌های ایرانی در زمینه‌ی یکپارچه‌سازی سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و انجام موفق پروژه‌های عظیم در صنایعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو، آب و فاضلاب و ... نیاز به ساز و کاری جهت ارزیابی و رتبه‌بندی این شرکت‌ها به شدت احساس می‌شود.
از همین رو انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی، به عنوان معتبرترین و حرفه‌ای‌ترین نهاد کشور در زمینه‌ی اتوماسیون صنعتی، از مدتی پیش تدوین نظام ارزیابی، تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های یکپارچه‌ساز سیستم‌های اتوماسیون صنعتی را در دستور کار خود قرار داد و پس از تدوین آیین‌نامه‌ها و رویه‌های مورد نیاز نسبت به انجام این امر خطیر اقدام نمود.   
گفتنی است این رتبه‌بندی براساس آیین‌نامه‌ای که در تدوین آن از آیین‌نامه‌های ارزیابی و تشخیص صلاحیت امور نظارم فنی و اجرایی کشور الهام گرفته شده و بر اساس پنچ شاخص کلیدی توان برنامه‌ریزی و مدیریت، پروژه‌های اجرا شده، نیروی انسانی، توان مالی و اعتباری و امکانات و تجهیزات انجام می‌شود.
فرآیند بررسی پرونده‌های شرکت‌های متقاضی اخذ رتبه‌ی یکپارچه‌سازی سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و ارزیابی ایشان توسط شرکت ارزیاب مورد وثوق انجمن و با رعایت کامل اصل محرمانگی انجام می‌شود. 
شایان ذکر است تاکنون جمع کثیری از اعضای انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی نسبت درخواست اخذ رتبه و ارایه‌ی مستندات لازم اقدام کرده‌اند.
پیرو تعاملات انجام شده با بدنه‌ی کارفرمایی کشور از این پس پاسخ استعلام‌های کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی پیرامون فهرست شرکت‌های یکپارچه‌ساز دارای صلاحیت براساس نتیجه‌ی این رتبه‌بندی به ایشان ارایه خواهد شد.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۱۰
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۱۳۳
  • تعداد بازدید کل : ۶,۶۴۵,۳۳۳