ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

نشست اعضای هیأت مدیره ی انجمن با مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت

تعداد بازدید: 3855 کد خبر ۲۴۶
تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۰۴/۰۶

در نهمین جلسه ی هیأت مدیره ی انجمن که در تاریخ 30/03/95 در ساعت 16.30 در محل دبیر خانه برگزار گردید پیرو دعوت قبلی، آقای مهندس میرنژاد مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، حضور یافتند. 
در ابتدای این جلسه، آقای مهندس فرهادی، رییس هیأت مدیره ی انجمن ضمن عرض خوش آمد گویی به آقای میر نژاد و پس از معرفی اعضای حاضر در جلسه، به تفضیل به معرفی انجمن و مبحث اتوماسیون صنعتی و  نیزشرح  فعالیت شرکت های عضو انجمن پرداختند. در ادامه به منظور ارایه ی تصویر درست از  جایگاه، اهمیت، کاربرد ومیزان تأثیر اتوماسیون صنعتی در صنایع مختلف، هر یک از حاضرین به بیان پروژه های انجام شده در بخش های مختلف و انجام پروژه هایی، در بخش مدیریت بحران پرداختند و تأکید بر کاربرد نرم افزار های اتوماسیون صنعتی خارج از بحث صنعت و نیز تسری دانش اتوماسیون به سایر وزارتخانه ها را به عنوان درخواست از آقای میرنژاد مطرح نمودند.  
در بخش دیگری از صحبت های اعضا، با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر شاخص های انقلابی گری، از انجمن اتوماسیون به عنوان یک انجمن انقلابی یاد شد و با توجه به تمامی تلاش های شرکت های اتوماسیونی در زمان تحریم مبنی بر پیشرفتگی صنایع وکاربرد اتوماسیون صنعتی در بحث موشکی و داروسازی به صنعت اتوماسیون به عنوان صنعت مظلوم پیشرفته اشاره شد .صنعتی که با قرار گیری در کنار هر یک از صنایع باعث پیشرفتگی آن صنعت خواهند شد. محیط زیست، نفت،گاز و پتروشیمی، دام و طیور، صنایع نظامی، دارویی، صنایع غذایی، آبیاری،صنعت فولاد و صنعت سیمان حوزه های مورد اشاره توسط حاضرین در این جلسه بود.
در پایان صحبت های اعضا، فرهادی به جمع بندی مطالب ارایه شده پرداخت و با اشاره به دانش فرآیند و توانمندی های اثبات شده در حوزه های مختلف توسط شرکت های اتوماسیونی، خواستار معرفی توانمندی ساخت داخل و جلوگیری از ورود صنایع به صورت کامل به خصوص بخش اتوماسیون صنعتی، از خارج از کشور شدند.  
در بخش دوم این جلسه  آقای میر نژاد شروع به صحبت کرند. ایشان در ابتدای صحبت هایشان به معرفی خود و بیان سوابقشان پرداختند و ضمن تشکر از توضیحات حاضرین از حضور در جلسه ابراز خرسندی کردند. ایشان با اشاره به انجام پروژه ها از سال های دور توسط شرکت های اتوماسیونی، به ارایه توضیحاتی مبنی بر اشراف کامل شان از مبحث اتوماسیون صنعتی پرداختند و از حضور انجمن طی برگزاری نشست های مستمر در اینده در وزارت صنعت استقبال کردند. در ادامه ایشان با استناد به دستور جناب آقای نعمت زاده مبنی بر تهیه سند صنایع پیشرفته، خواستار مساعدت و حضور انجمن، در تهیه ی این سند و گنجاندن اهداف،دیدگاه ها و هرآنچه باعث توسعه ی صنعت اتوماسیون در آینده خواهدشد، در تهیه ی این سند به عنوان مبنای انجام کار شدند و اعلام امادگی نمودندکه سرفصل ها و تجارب لازم را در تهیه ی سند اتوماسیون صنعتی در اختیار انجمن قرار خواهد داد. 
میر نژاد این نشست را فرصت غنیمتی شمرد تا با برنامه ریزی و ارایه ی شیوه ی مناسب و به دور از کلی گویی بتوان به صورت عملیاتی کارها را به پیش برد. ایشان با اشاره بر این موضوع که انجمن و شرکت های عضو می توانند از ابرازهای دولتی استفاده نمایند، تأکید نمود که انجمن با همکاری شرکت های عضو با تهیه و ارایه ی بسته ی پیشنهادی و برنامه ی دقیق و مدون جهت ارایه به مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت می تواندگام بلندی در تحقق اهداف و جایگاه صنعت اتوماسیون در کشور بردارند. 
ایشان به راه اندازی سایتی در وزارت صنعت در زمینه ی ICT در آینده ای نزدیک به صورت پایلوت اشاره نمودو بیان کرد در فاز بعدی نیز می توان این اقدام برای اتوماسیون صنعتی نیز صورت پذیرد و پتانسیل ها، توانمندی ها، نام شرکت، پروژه ها و استاندارد های مورد اشاره را در آن سایت از طریق درگاه وزارت صنعت که به عنوان درگاه ملی است و وزارت صنعت، معدن وتجارت ،گمرک و وزارت ارتباطات به صورت یک پنجره ی واحد در آن قرار دارند در معرض دید و استفاده ی متقاضیان قرار دهیم وبا استفاده از پیشنهادات ، انتقادات و راهکار های مخاطبان بتوانیم بسته ی پیشنهادی استخراج و به عنوان مبنای کار استفاده نماییم .میر نژاد در ادامه یادآورشد که به صورت پروژه ای هم می توانیم کار نماییم. بنده معتقدم که در شرایط کنونی می توان کارکرد.
در پایان آقای مهندس میر نژاد مدیرکل دفتر مدیر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی نمودند تا با ارایه ی راهکار پیشنهادی که جنبه های مالی و فنی در آن لحاظ شده باشد والبته عملیاتی از سوی انجمن، می توان گام هایی رو به جلو برداشت . این نشست در ساعت 19.30 به کار خود پایان داد.
حاضرین در جلسه:
1.    آقای حسین فرهادی رییس هیأت مدیره؛
2.    آقای مهدی شهابی نایب رییس هیأت مدیره؛
3.    آقای مسعود مهرداد عضو هیأت مدیره؛
4.    آقای مهران باباپور عضو هیأت مدیره؛
5.    آقای امیر نصرت ذوالفقاری عضوهیأت مدیره؛
6.    آقای میر حامد شجاعی بازرس؛
7.    آقای حسین ریاحی بازرس؛
8.    آقای همایون رشیدی رییس هیأت مدیره ی شرکت توسعه تأمین پرشیا؛
9.    آقای وحید تیموری دبیر انجمن؛
10.  آقای هادی بنایی مدیر روابط عمومی انجمن.

 

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۴
  • تعداد بازدید امروز : ۶۲۷
  • تعداد بازدید کل : ۶,۶۴۷,۱۳۸