ثبت نامراهنما

داده های انجمن

ارزیابی محصولات سازندگان داخلی

ورود کاربران

ایمیل
رمز عبور
عضویت
یادآوری رمز عبور

آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران بازنگری شد

تعداد بازدید: 3476 کد خبر ۱۳۷
تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹

آییننامه معاملات شرکت ملی نفت ایران بازنگری شد

آییننامه معاملات شرکت ملی نفت ایران بازنگری شد و این آییننامه برای ابلاغ به زودی در اختیار وزیر نفت قرار میگیرد.

معاون امور مهندسی وزارت نفت در گفتگو با شانا با بیان اینکه به روزرسانی آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران و رفع ابهامهای قانون برگزاری مناقصات که در دستور کار این معاونت قرار گرفته بود، مراحل پایانی خود را میگذراند، افزود: این آییننامه برای ابلاغ به زودی در اختیار وزیر نفت قرار میگیرد.

سید عماد حسینی با بیان اینکه محور این بازنگری، شفافیت و حضور بخش خصوصی در صنعت نفت است، افزود: کلیه بازنگریها منطبق بر آییننامه معاملات شرکت ملی نفت انجام میشود و پس از ابلاغ این آییننامه ترک تشریفاتی که در گذشته وجود داشته از بین میرود.

وی از تشکیل کمیته فنی، قراردادی، مالی و حقوقی برای پیگیری روند مناقصهها در معاونت امور مهندسی خبر داد و افزود: این کمیته پس از تصویب و ابلاغ آن توسط وزیر نفت تمام مناقصههایی که در وزارت نفت برگزار میشود را پیگیری و اگر مناقصه ای با مشکل مواجه شد آن را بررسی میکند.

حسینی گفت: در بازنگری انجام شده مناسبترین قیمت، جایگزین کمترین قیمت در مناقصههای وزارت نفت برای میدانهای مشترک میشود.

به گزارش شانا، روزهای پایانی سال ٩٠ نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۱۱ طرح وظایف و اختیارات وزارت نفت، حق واگذاری و اجرای طرحهای مربوط به اکتشاف، توسعه، تولید، تعمیر و نگهداشت میدانهای مشترک نفت و گاز را به وزیر نفت وقت دادند و به این ترتیب، تصویب کردند که اقدام در این زمینه «با رعایت آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران از شمول قانون برگزاری مناقصات مستثنی» شود تا بدین ترتیب وزیر نفت وقت بتواند بدون برگزاری تشریفات مناقصه، امتیاز بهره برداری از میدانهای مشترک نفت و گاز را به موسسات و افرادی که در نظر دارد واگذار کند.

بر اساس تبصره یک این ماده قانونی، تعیین حداقل سهم ارزش کار طرف ایرانی در اجرای پروژهها، قانون حداکثر استفاده از توان فنی مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات مصوب ١٢/١٢/١٣٧٥ بر عهده وزیر نفت است.

در تبصره دو این ماده آمده است: ترخیص کالاها و ماشین آلات مربوط به طرحهای موضوع این ماده از مبادی گمرکی کشور، قبل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق ورودی و هزینههای گمرکی، بلافاصله پس از ثبت در مبادی فوق با تعهد ذی حسابی و تأیید وزیر نفت مجاز است و حقوق متعلقه پس از محاسبه و اعلام به شرکتهای اصلی تابعه وزارت نفت پرداخت میشود. تمدید موارد ورود موقت به روش فوق مجاز است.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

ماهنامه تخصصی

حامیان

آگهی های تبلیغاتی

  • افراد آنلاین : ۳
  • تعداد بازدید امروز : ۱,۲۲۷
  • تعداد بازدید کل : ۶,۵۹۰,۸۴۵